המועצה > חדשות ועדכונים > ארכיון כתבות > ארכיון כתבות 2010

ארכיון כתבות 2010

תאריך: 28/12/2010

המועצה לצרכנות וח"כ איתן כבל נערכים לקדם הצעת חוק שתאפשר לצרכן לדרוש פיצוי לדוגמא עד גובה של 10,000 ₪ במקרה סירוב של עוסקים לבטל עיסקה

כניסתן לתוקף של תקנות ביטול עסקה  עשויה לשנות את תרבות הצריכה בישראל באופן משמעותי ואת  היחסים בין הצרכנים לעוסקים.
עם החלתן של התקנות נראה כי מרבית העוסקים מיישמים את התקנות,  חלקם אף אינם גובים את דמי הביטול כמתאפשר מהתקנות.
אולם, נראה כי  ישנם  גם עוסקים המסרבים לאפשר את החזרת התמורה ומערימים קשיים על הצרכן.

בהעדר אכיפה פלילית , האחריות לאכיפת התקנות עוברת לידי הציבור. המועצה לצרכנות הקימה מערך של מעקב  אחר אופן יישום התקנות ע"י בתי עסק כדי להבטיח את הצלחת הרפורמה הצרכנית החשובה,  נערכה  המועצה לצרכנות יחד עם ח"כ איתן כבל לקידום  הצעת חוק שתאפשר לצרכן שסורב, לתבוע פיצוי לדוגמה עד גובה של 10,000 ₪.

מנכ"ל המועצה עו"ד אהוד פלג אומר כי הוא מקווה כי לא יהיה צורך בתיקון החוק, וכי בתי העסק ידעו לנצל את התקנות החדשות כדי לפתוח דף חדש במערכת היחסים עם הצרכן שתתבסס על מאמץ משותף לגרום לצרכנים להיות שבעי רצון מכל עסקה ולחזור שוב ושוב לאותו עסק. עם זאת, מוסיף מנכ"ל המועצה אהוד פלג , צריך לזכור כי על פי התקנות זכותו של הצרכן לחזור בו מעסקה אם יבחר לממש זכות זו, והדבר אינו תלוי עוד בהסכמתו של בית העסק.